2012. szeptember 21., péntek

Kontraszt





Így változik az idő... Nem is olyan rég kutakodva a ládafiában találtam egy régi képet a házról. Valamikor akkortájt készülhetett amikor épült. Az antik fotót nézegetve számtalan érdekességet vettem észre, egyrészről hogy a régi diófa, amin kis srác koromban sokat lógtam, már ott cseperedik.  Másik meglepő dolog a kapu színösszeállítása volt. Tudjátok nekem fontos hogy "korhűn" állítsuk helyre a házat, megidézve a régi idők szellemét, ám hozzátenni a modern idők bizonyos szépségeit. S mindezt úgy hogy az új születő ház, ne váljon a korok korcsává. Ezért lepődtem meg amikor is a kapu hajdan valamiféle fehér /világos/ színben pompázott, holott az én elképzeléseimben a zöld alapon fehér virágok, fehér minták a kapu tetején, piros "lángocskákkal" színkódú kapu jelent meg...
   A régi fotón felbuzdulva aztán úgy határoztam hogy lemásolom a fotóst, s megpróbálom elkészíteni jó harminc vagy inkább negyven év után a modern kori társát. /Sajnos pontosan azt a helyet nem találtam meg, de azért a kontraszt így is szembetűnő/
     Furcsa hogy az idő kereke egy ilyen aprócska kis környezetben is mennyi változást idéz elő...
Már nincs diófa... valamikor a 2000-es évek elején kivágtuk, vagy kivágatták /a szomszédot zavarta/, és a házszám is eltűnt a süllyesztőben.. Már nem világos a kapu hanem zöld, s a ház elé ültetett fák is felcseperedtek....
    Érdekes lesz amikor öreg napjaimon 2050 táján előveszem a fényképező készülékem, és újra elmegyek és lefotózom a házat.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése