2010. január 17., vasárnap

Bevégeztetett...



Egyetemi hallgató vizsgázik. Szakad róla a víz, iszonyú gondban van.
A professzor kedvesen:
- Segíthetek egy kisegítő kérdéssel?
-
Óóóó, igen professzor úr, köszönöm - így a diák.
-
Nos?



Emelem virtuális kalapom blogom olvasói előtt! Mivel több kevesebb sikerrel lezajlott az idei vizsgaidőszak is, így gondoltam túdosítok nektek az elmúlt hetekről. Tökéletes idő ez a félév összefoglalásra, hisz mint tudjuk a félév vizsgaidőszakkal kezdődik, s vizsgaidőszakkal záródik :) 
  Igazán klassz félév és vizsgaidőszak volt ez számomra, bár a második héten már a pokolba kívántam az egészet, ezúttal azonban kijött a lépés. Persze most is értek nagy arculcsapások sajnos, de azt hiszem részben nem az én hibámból történtek. Gondolok itt Varga tanár úr sajátos javítási módszerére, ami egyetemi berkeken is legendás :)  

 A félév során azonban új barátokra is leltem, ami nagyon jó volt, főleg a nehéz időkben, a közös tanulások, s néha néha amikor a puttonyunk csordultig volt martenzittel, a humor is előkerült :) Amolyan kínjában nevet az ember címen :) Emlékezetes hő és áramlástan tanulások Larionnal, vagy a motorok tudásunk összefoglalása, a méréstechnika tanulásról már nem is beszélek :) Azt hiszem ezek alatt kiderült hogy jó csapatot alkotunk, s bizony büszkén vertük a mellünket mikor két óra alatt kiszámoltuk a tolómérős feladatot :) 
  Szóval így vagy úgy de emlékezetes félév lesz számomra, s végül az egy hónap lejártával aztán minden egyenesbe jött. 
 Azt hiszem végre tényleg kijött a lépés, bár lehetett volna jobb is, minden esetre könyv félév alatt még ennyit nem volt a kezemben, s bár néhol otthonról is jogosan vagy jogtalanul megkaptam a magamét, azért szerintem bizonyítottam. Bizonyítottam hogy lehet ezt másképpen, s a tudás kulcsa a kezemben van. Persze mielőtt elszálnék magamtól, meg kell hogy említsem hogy ez  csak egy nagy út kezdete volt számomra. Szerteném ha a jövőm is ilyen lenne, s  kicsit mégtöbbet beleadni a dolgokban. Nagy feladat lesz megtalálni a szorgalmam, a régi önmagam, azt a srácot akit valamikor az általános iskola végén vesztettem el. Szeretnék a tanulás terén mindent beleadni, hogy ténylg azt mondhassam a tanáron múlott :) Szeretném ha családommal is rendes jó viszonyom lenne, mert hát nélkülem is van elég problémájuk/problémánk. S nem szeretném a rossz példát (példákat) követni.  S ez lesz igazán 2010 nagy feladata, mindent egyenesbe hozni. Illetve nem mindent csak a kicsit félrecsúszott életemet. Ahogy egyik oktatónk mondta a sikerhez három dolog kell: Jó családi körülmények, Jó munkahely és a szakma szeretete. Ha bármelyik hiányzik boldogtalan ember leszel.. 
  Szeretném ha nekem mindhárom meglenne. S elégedetten görbülne a mosolyom :) De vett egy kis  kanyart írásom, szóval vissza a tárgyhoz :)

A vizsgaidőszak a szokásos nagy svungal kezdődött, első két hétre letudni a vizsgákat, azonban különleges képességemnek hála ez nem sikerült. S hogy mi ez a különleges képességem? Hát hogy az összes vizsgámat át tudom vinni januárra :) 
  Sőt azt kell hogy mondjam hogy soha nem kezdődött ilyen rosszul még vizsgaidőszak. Egyedül a modellezés és tervezés volt behúzva, mivel az megajánlott jegyes tárgy volt. Az első vizsgahéten mindenből, még a tanuljunk meg puskázni c tárgy, akarom mondani Gépészeti rendszertechnika, tárgyon is sikerült elvéreznem :) Úgyhogy nagyon nagyon magam alatt voltam, ezt családom, barátnőm, barátaim tapasztalták is, s így úgy megpróbáltak kizökkenteni belőle. Végül aztán sikerült is megtalálnom a mindig vigyorgós énemet, ami azért alapjáraton mindig megvan bennem :) Így hát újult erővel vetettem bele magamat a vizsgákba, s ekkor kezdtünk el Larionnal együtt készülni a fontosabb vizsgákra. Ezek a felkészülések nagyon jó hangulatban telltek, s még konzultálni is lelkesen jártunk :) Gál Péter tanár úrhoz, vagy Solecki tanár úrhoz :) Szóval igazán felbátorodtunk :) S szép lassan ahogy a belefeccölt reálhányad nőtt, az eredmények is elkezdtek csobogni, persze csak szép lassan :)
  Előbb a rendszertechinka kerekedett ki, majd a hőáramon is sikerült átáramolnom, s végül a motorok is kizöldült a leckekönyvemben.Karácsony után pedig az Elektrotechnika is sikeredett :)  Utoljára pedig az automatizálás is megkapta a zöld jelet. 
  Persze nem minden tárgy volt nehézkes, hisz a kétkredites, műszaki értelmiség c tárgyakat sikerült gond nélkül behúznom, jeles érdemjegyre, ezek azonban nem annyira számottevőek :) 
  S hogy végül mi az ami lehúzza a vizsgaidőszakot? Vegyük csak szépen sorba őket amolyan alfejezetenként

A, Járműszerkezetek I (NGB_KV008_1)


Hát a járműszerkezet kudarc nagyon megviselt, mert a tágyal magával semmi bajom nem lenne, felettébb érdekes, s barátságos tárgy, kuplungtárcsák, felfüggesztések, szinkronkapcsolók, váltók, szóval mind mind olyan barkács dolog ami érdekel. S jópár ilyen dolgot láttam már a közös szerelések során apuval, úgyhogy a félév elején joggal éreztem hogy haha nem lesz itt baj...
  S valóban így lenne ha Varga tanár úr normálisan javítaná a dolgozatokat, jegyzőkönyveket. Elvégre a laborjegyzőkönyveket kell csak példaként hoznom, ő rajzolta felét, s a másik felére is áldását adta, s a végeremdényben ráírt 32%-ot. Akkor hogy is van-ez? Vagy a vizsga ahol leírtam mindent, teszem hozzá helyesen s kaptam 20%-ot. 
  Szóval emiatt a tárgy miatt nagyon csalódott vagyok :( Azt hittem gond nélkül behúzom :(


B, Méréstechnika(NGB_AJ007_1)

Hát igen másik nagy kedvenc a műszaki szakok között. Nem hiába küzd vele már négyszáz akárhány ember :) S persze a rejtettek akik nem merik sokadjára felvenni. A tárgy mint nevéből is következik a mérésekkel foglalkozik, no most ezzel az a baj hogy hogy lehet elméletben mérni? :) No ugye hogy ugye :) A másik probléma hogy Dr. Solecki Levente tanár úr szerint, mi egyszerű diákok is képesek vagyunk 10 perc alatt megoldani egy feladatot, amit ő exelben két óra alatt old meg.. Szóval itt a mérce elég magasan volt/van/lesz :) Szóval eléggé nehéz szerintem ez a tárgy is, s nem véletlen küzdős tárgy, s még a bugris tanár rá is tesz egy szívlapáttal.  Aki ismeri Levinket, tudja hogy miről beszélek, aki járt egy konzultációján az megérti ezt, s nem csak felesleges magyarázkodásnak veszi részemről. 
  Minden esetre személy szerint én mindent beladtam a sikerbe, na jó nem mindent, de amennyire lustaságom engedte, elvégre egész napos méréstechnika napokat tartottunk Larionnal.. Ott voltam minden konzultáción, s a vizsgán mégsem sikerült nagyobbat alakítanom mint 25% :( 
 Ez a kudarc nem ért váratlanul, mert a tárgyat már a zh után leírtam a veszteséglistára. S ahogy mondani szoktam majd jövőre :) S ezt most így is gondolom :) Kicsit több ráfordítás, kicsit több utánnajárás, és vagy a Laboron való részvétel (ami nem követelmény és előfeltétele a tárgynak) meghozza az áhított minimum elégséges szintet.


C, Gépészeti rendszertechnika (NGB_KV002_1)
  
Ez a tárgy bár a leckekönyv sikeres lapjai közé került, mégis kicsit csalódás számomra, mivel jobb eredményre számítottam mint elégséges. Talán azért is mert szinte az egész dolgozatot kipuskáztuk, így bíztam egy hármas vagy négyes érdemjegyben. De hát ebül szerzett jószág ugyebár :(  A tárgyról amúgy foggalmam sincs mind a mai napig, hogy milyen ismereteket kellet volna elsajátítanom a félév során, pedig bejártam az előadásra. Egyedül ami megragadt elmémben az a Dirac- impulzús, meg az a mondtam, amivel Lariont szoktam röhögtetni ha csuklik "Ilyenkor a szervezetedet Dirac- impulzus éri.."
  Azt hiszem erre a tárgyra kéne azt írnom hogy Ki a kettest nem becsüli :)


Azt hiszem több negativ arculcsapását a félévnek nem tudom megörökíteni, szerencsére a jó dominált, s minden jó ha jó a vége :) Úgyhogy könyveljük el a jó oldalra a félévet, de mint az első bekezdésben taglaltam, remélem ez még csak a kezdet.. S a végére vegyes bejegyzésemnek pedig egy kis summázása az esztendőnek, s ahogy mondani szokták egy kép felér ezer szóval..

A történet kezdetén….



Aztán jöttek a „dolgos hétköznapok”







Az izgalmas előadások









A szoba állaga is egyre hanyatlott


Aztán néha már nagyon elegünk volt..


Úgy éreztük hiányzott egy csapágyunk..




Az órákon a figyelem is gyakran elkóbórolt









A laborokon pedig úgy csináltunk minha értenének hozzá









És persze a bulik…








Nyalakodás a szagbográcson..





Néha az ördög Bibliája is előkerült..



S voltak percek amikor elbújtunk volna a világ elől..






Húzd meg jobban menjen a munka..






Persze a szerelmünkre is volt időnk... 






Aztán bekösznött a tél..









De még mindig lobogott a tűz..









Néha csak pislákolt a láng..


Néha úgy éreztük átrobog rajtunk a vonat






De minidig egyenesbe jöttünk








A felejthetetlen szakestek



Az évet aztán így zártuk..






 







És a vizsgák után...








Mindig söröztünk :)












Köszönöm mindenkinek a féléves munkáját, a tanáraimnak tudásom szakmai alapra történő helyezését, és nektek kedves olvasóim hogy türelemmel végigolvastátok szemelvényemet. Most két hét megérdemelt pihenés következik, így a blog is kicsit szenderedig, mert nem sok hanem kevés inger fog érni mostanság. Akiknek még vizsgája van hátra, azoknak sikeres vizsgákat kívánnék, legyetek jók, vigyázzatok magatokra, s élvezzétek egymás társaságát.  A mihamarabbi viszontolvasásig sziasztok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése